リスティング(検索連動型)広告や一部のディスプレイ広告は、最初からクリック単価で買い付けできることから、「PPC(Pay Per Click)広告」とも呼ばれます。広告主が広告がクリックされた回数に対して支払いをします。広告が閲覧されても費用は発生せず、実際にユーザーが広告をクリックした場合にのみ課金されます。これにより、効果的な広告キャンペーンを行い、広告の効果を測定しやすくなります。主に検索エンジン広告やソーシャルメディア広告で利用され、効果的なキーワードやターゲティングが重要となります。
PPC (Pay Per Click)
Listing (search-linked) ads and some display ads are also called “PPC (Pay Per Click) ads” because they can be purchased at a per-click price from the beginning. Advertisers pay for the number of times their ads are clicked. There is no cost to you when your ad is viewed, and you are only charged if someone actually clicks on your ad. This makes it easier to run effective advertising campaigns and measure the effectiveness of your advertising. It is mainly used for search engine advertising and social media advertising, and effective keywords and targeting are important.