メトリクスは、データの指標です。例えば、ページビュー数、直帰率、滞在時間といった数値や合計、平均、割合など、項目を判断したり評価したりするための指針となります。「◯◯という項目ごとに▲▲の指標を見たい」という場合の「▲▲の指標」がメトリクスです。
Google アナリティクスでは、例えば「ポイント利用回数といった独自の値を解析したい」といった場合でも、独自に値を定めて「カスタム指標」として扱えます。
Adobe Analyticsでは、デフォルトで取得設定されている指標のほか、コンバージョンとして設定されているeventsの設定や売上金額や売上個数といったものもメトリクスとして扱われます。また、計算式で新たな指標を作成した場合もメトリクスとして扱われます。
metrics
Metrics are indicators of data. For example, numerical values such as the number of page views, bounce rate, and length of stay, as well as totals, averages, and percentages serve as guidelines for determining and evaluating items. If you want to see the ▲▲ indicators for each item ◯◯, the ▲▲ indicators are metrics.
With Google Analytics, for example, if you want to analyze a unique value such as the number of points used, you can define your own value and treat it as a “custom indicator.”
In addition to the metrics set to be acquired by default, Adobe Analytics also treats events set as conversions, sales amount, and number of sales as metrics. Additionally, when a new indicator is created using a calculation formula, it is also treated as a metric.