コンバージョン率は、ウェブサイト全体のセッション数のうち、コンバージョンを達成した数の割合を指し、「CVR」ともいいます。
ウェブサイトに100件の訪問があり、そのうち10件がコンバージョンした場合、コンバージョン率は10%です。コンバージョン率は、一般的には次の計算式で算出できます。
コンバージョン率(%)=コンバージョン数÷セッション数×100
コンバージョン率の定義は、ウェブサイトの目的や利用するソリューションによっても異なります。イーコマースでは、通常はユーザー(購買者)を分母にします。メディアでは、その目的によってページビュー数やユニークページビュー数を使うことがあります。デジタルマーケティングや広告では、コンバージョン率はセッションで測定するため、特に説明がないときはセッションを使いますが、実務においては計算式を必ず確認しましょう。
conversion rate
Conversion rate refers to the percentage of total website sessions that result in conversions, and is also referred to as “CVR.”
If your website receives 100 visits and 10 of them convert, your conversion rate is 10%. Conversion rate can generally be calculated using the following formula:
Conversion rate (%) = number of conversions ÷ number of sessions x 100
The definition of conversion rate also depends on the purpose of your website and the solution you use. In e-commerce, the denominator is usually the user (purchaser). Media may use the number of page views or the number of unique page views depending on the purpose. In digital marketing and advertising, conversion rates are measured in sessions, so sessions are used unless there is a specific explanation, but in practice, be sure to check the calculation formula.