自社のウェブサイト・Facebookページ・YouTube動画などを利用してもらうためには、その前に検索結果・広告・SNSのタイムラインなどでユーザーに閲覧してもらう必要があります。その閲覧をインプレッションと呼びます。
インプレッションの具体例として、下記があります。
・検索エンジンの検索結果に自サイトが表示
・SNSでユーザーのタイムラインに投稿や広告が表示
・ポータルサイトに広告が表示
・YouTubeの検索結果やチャンネルに動画が表示
インプレッションは認知であり、そこで関心を引くとウェブサイトなどへの訪問につながります。
impression
Before users can use your website, Facebook page, YouTube video, etc., you need to get them to view it in search results, advertisements, SNS timelines, etc. This view is called an impression.
The following are specific examples of impressions:
・Your website will be displayed in search engine results
・Posts and advertisements are displayed on the user’s timeline on SNS
・Advertisement displayed on portal site
・Video displayed in YouTube search results and channels
Impressions are awareness, and when you capture their attention, they lead to visits to your website, etc.