ラストクリックコンバージョン

ラストクリックコンバージョン(Last Click Conversion)は、オンラインマーケティングにおけるコンバージョンアトリビューションの一つの方法で、ユーザーが最終的に行動(購入、会員登録、ダウンロードなど)を起こす直前にクリックした広告やリンクに対して、そのコンバージョンの全ての功績を帰属させる手法です。この手法は、デジタルマーケティングの効果を測定する際に広く使用されています。 ラストクリックコンバージョンは、そのシンプルさから多くのマーケティング担当者にとって基本的なツールとなっていますが、より精緻なアトリビューション分析と併用することで、マーケティング活動の全体的な効果をより正確に評価することが求められます。

last click conversion

Last Click Conversion is a method of conversion attribution in online marketing, which refers to the ad or link that a user clicks just before taking a final action (purchase, membership registration, download, etc.). , is a method of attributing all the credit for that conversion. This technique is widely used in measuring the effectiveness of digital marketing. Last-click conversions are a basic tool for many marketers due to their simplicity, but when used in conjunction with more sophisticated attribution analysis, they can more accurately assess the overall effectiveness of marketing efforts. You are required to do so.

  • URLをコピーしました!
目次