近い定義として「ユニークブラウザ」という単位もあり、DUB(Daily Unique Browsers)やMUB(Monthly Unique Browsers)も使われます。異なるユーザーが同じブラウザで何度も訪れても、ユニークブラウザの数は1と数えます。この指標は、ウェブトラフィックの計測や分析に使用され、特定の期間内に異なるブラウザからサイトにアクセスしたユーザーの数を把握するのに役立ちます。ユニークブラウザ数は、広告の到達率やウェブサイトの人気度を評価する上で重要な指標の一つです。
unique browser
There is also a unit called “unique browser” as a similar definition, and DUB (Daily Unique Browsers) and MUB (Monthly Unique Browsers) are also used. The number of unique browsers is counted as 1 even if different users visit the site multiple times with the same browser. This metric is used to measure and analyze web traffic and helps you understand how many users access your site from different browsers within a specific time period. The number of unique browsers is one of the important indicators for evaluating the reach rate of advertisements and the popularity of a website.