事業をとりまく環境を分析することで、カスタマー分析、ベンチマーク分析、事業分析などがあります。その事業の置かれた環境と方向性を理解することも、ウェブ解析の重要な範囲です。広義な意味では、環境分析は、組織や事業が展開される外部環境や内部環境を評価し、ビジネス戦略や意思決定に影響を与えるためのプロセスです。外部環境分析では、市場のトレンド、競合状況、法的・政治的な要因などを調査し、内部環境分析では、組織の資源、能力、構造などを評価します。
environmental analysis
Analyzing the environment surrounding a business includes customer analysis, benchmark analysis, business analysis, etc. Understanding the environment and direction of the business is also an important scope of web analysis. In a broad sense, environmental analysis is the process of assessing the external and internal environment in which an organization or business operates to influence business strategy and decision making. External environment analysis examines market trends, competitive situations, legal and political factors, etc., while internal environment analysis evaluates the organization’s resources, capabilities, structure, etc.