ミクロ解析

ウェブサイト全体の傾向を集計する、量的調査(デモグラフィック)を行うマクロ解析に対し、個別ユーザーの閲覧経路を調査しユーザーの感情や思考を想像する、質的調査(サイコグラフィック)を行うのがミクロ解析です。例えば、特定の個別のデータポイント、小規模なサンプル、具体的な出来事などに焦点を当て、詳細な理解を得ることを目指します。ミクロ解析は大局的な傾向や全体像では見逃されるような細かいパターンや関係性を把握するのに有効です。

micro analysis

In contrast to macro analysis, which performs quantitative research (demographics) that aggregates trends across websites, qualitative research (psychographics), which investigates the browsing paths of individual users and imagines their feelings and thoughts, is used. is a micro analysis. For example, we aim to gain detailed understanding by focusing on specific individual data points, small samples, or specific events. Microanalysis is effective in understanding detailed patterns and relationships that are overlooked in the big picture.

  • URLをコピーしました!
目次