イーコマースモデル (E-commerce Model)

デジタル化戦略の一つです。イーコマースモデルでは、ウェブ上で商品やサービスを販売し、収益を得ることが目的です。イーコマースモデルの展開方法には、単品販売、型番販売、単店舗展開、マルチチャネル展開などがあります。イーコマースモデルの成功には、商品の価値や特徴を伝えるコンテンツ、購入者のニーズや行動を分析するアクセス解析、購入後のフォローやリピート促進などが重要です。

E-commerce Model

This is one of the digitalization strategies. In the e-commerce model, the purpose is to sell products and services on the web and earn revenue. E-commerce model development methods include single item sales, model number sales, single store development, and multichannel development. For the success of an e-commerce model, it is important to have content that conveys the value and features of the product, access analysis that analyzes the needs and behavior of buyers, and post-purchase follow-up and promotion of repeat purchases.

  • URLをコピーしました!
目次