売上や企業規模などのビジネスゴールの対義語で、ユーザー、カスタマー、社会がどのように課題解決し、満足し、幸せになるかを説明するステートメントです。
ユーザー、カスタマー、社会を主語として表現します。ユーザーやカスタマーのペルソナ(2-7-3「ミクロ解析を使ったユーザー分析と展開」で紹介)など、ユーザー分析の絞り込みに使えます。当然ながら、他者と違いがわかるパーソナリティ(特徴)があることが重要です。
marketing goals
It is the antonym of business goals such as sales and company size, and is a statement that explains how users, customers, and society can solve problems and become satisfied and happy.
Users, customers, and society are expressed as subjects. It can be used to narrow down user analysis, such as user and customer personas (introduced in 2-7-3 “User analysis and development using micro analysis”). Of course, it is important that you have a personality (characteristic) that distinguishes you from others.