セグメントは、データとして記録されるユーザーの行動を、特定の条件で絞り込む機能です。
Google アナリティクスでは、セグメント条件を一度に適用させる場合を「条件(condition)」、「昨日Aページを見て、今日Bページを見た」というような行動の順番を含んだセグメントをかけるときを「シークエンス(sequence)」と呼びます。
Adobe Analyticsでは、さまざまなデータの比較にセグメントを利用し、その際には、メトリクス・ディメンション・時間軸などの取得しているほぼすべてのデータの利用が可能です。また、レポート全体・特定の指標・セグメントの組み合わせなどを無制限に設定することも可能です。
segment
Segment is a function that narrows down user behavior recorded as data using specific conditions.
In Google Analytics, applying segment conditions all at once is called a “condition,” and applying a segment that includes a sequence of actions, such as “I saw page A yesterday, and I saw page B today,” is called “condition.” It is called “sequence”.
Adobe Analytics uses segments to compare various data, and when doing so, you can use almost any data you have, including metrics, dimensions, and time axes. You can also set up an unlimited number of combinations of the entire report, specific metrics, and segments.