離脱率

一般に、離脱数はページごとに判断し、該当ページを最後に離脱したページビュー数のことです。離脱率の分母はツールによって変わり、UAとGA4でも異なります。UAの場合は該当ページにおけるページビュー数と離脱数の割合です。ページビュー数単位で計算することに注意します。
離脱率(%)=離脱数÷ページビュー数×100
離脱率の高いページが、最終的に到達するページ(資料請求完了ページなど)ならば問題ないと考えられますが、本来離脱して欲しくないページの離脱率が高い場合は、サイト内の導線を見直し、改善する必要があります。
例えば、ページAでユーザー数が10、セッション数が15、ページビュー数が20、離脱数が18であった場合、ページAの離脱率は90%となります。

なお、GA4の場合は、次の式で計算します。

離脱率(%)=離脱数÷セッション数×100

Attrition rate

In general, the number of exits is determined on a page-by-page basis, and refers to the number of page views that resulted in the last exit from that page. The denominator for dropout rate varies by tool and is also different for UA and GA4. In the case of UA, it is the ratio of the number of page views to the number of exits on the relevant page. Note that it is calculated in pageviews.
Exit rate (%) = Number of exits ÷ Number of page views × 100
If the page with a high exit rate is a page that people will eventually reach (such as a page that completes a request for materials), there may be no problem, but if the exit rate is high on a page that you don’t want people to exit from, it may be necessary to improve the flow of information within the site. It needs to be reviewed and improved.
For example, if page A has 10 users, 15 sessions, 20 page views, and 18 exits, then page A’s exit rate is 90%.

For GA4, calculate using the following formula.

Withdrawal rate (%) = Number of withdrawals ÷ Number of sessions x 100

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