CPAは、コンバージョンなど商品購入や会員登録などの利益につながる成果を1件獲得するのに費やすコストです。
CPAは顧客獲得のために、なんらかの施策を行った際、その施策にかかったコストを、獲得できた成果件数で割ることで算出できます。例えば、月間50万円のコストをかけてディスプレイ広告を出稿し、そのディスプレイ広告から100件の商品購入を獲得できた場合には、CPAは5,000円となります。
CPA(円)=広告掲載費用÷コンバージョン数
Customer acquisition cost (CPA: Cost Per Acquisition/Cost Per Action)
CPA is the cost spent to obtain one result that leads to profit, such as a conversion, purchase of a product, or membership registration.
CPA can be calculated by dividing the cost of taking some measures to acquire customers by the number of results obtained. For example, if you spend 500,000 yen per month on display ads and get 100 product purchases from those display ads, your CPA will be 5,000 yen.
CPA (yen) = advertising cost ÷ number of conversions