課金率

課金率はアクティブユーザー数が単位です。課金率で使うアクティブユーザー数は、日単位のDAU、月単位のMAU、それに加えてイベント単位で計上します。
ゲームアプリの課金率は、月初とイベント時に上がる傾向が強いです。月初に課金率が上がるのは、ゲーム会社側で月に使える金額がリセットされることや、クレジットカードの上限がリセットされることなどが理由のようです。
ゲーム会社が設けている月の上限額に達成するとアイテムやキャラクターがもらえるといった、次は欲しいものが手に入るかもしれない「コンコルド効果」というユーザーの心理的傾向を使い、上限いっぱいまで課金してもらう施策を入れているゲームもあります。
イベントとは、ある決まった期間内で協力したり競ったりしてポイントを稼ぎ、そのポイントによって報酬をもらう仕組みです。特にイベント初日は課金率が上がる傾向が強いです。これは最初にアイテムを購入しようと思う人が多いためです。イベント内で手に入るアイテムが「大勢のユーザーが欲しいもの」であれば課金率が上がります。

課金率(%)=課金人数÷アクティブユーザー数×100

課金率を改善する際に考えるべきポイントは、「1人のユーザーにたくさんのお金を使ってもらう」ということではなく、「たくさんのユーザーに少額でもお金を使ってもらう」ことです。

Billing rate

The billing rate is based on the number of active users. The number of active users used in the billing rate is calculated by daily DAU, monthly MAU, and in addition to that by event.
The billing rate for game apps tends to increase at the beginning of the month and during events. The reason why the billing rate increases at the beginning of the month seems to be because the game company resets the amount that can be used each month, and the credit card limit is reset.
If you reach the monthly limit set by the game company, you will receive items or characters, and by using the user’s psychological tendency called the “Concord effect”, you may be able to get what you want next, and charge up to the maximum limit. There are also games that have strategies for receiving them.
An event is a system in which you earn points by collaborating or competing within a certain period of time, and receive rewards based on those points. There is a strong tendency for the charge rate to increase especially on the first day of the event. This is because many people choose to purchase the item first. If the item you get at the event is something that many users want, the charge rate will increase.

Billing rate (%) = Number of billing people ÷ Number of active users x 100

The key point to consider when improving the billing rate is not to “get one user to spend a lot of money,” but “to get many users to spend even a small amount of money.”

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