SFA(Sales Force Automation)

SFA(Sales Force Automation)とは、企業内の商談活動を記録・可視化するためのプラットフォームです。
商談数や商談の状況・電話や訪問など営業担当者の活動履歴・キャンペーン予算と収益などの情報を集約し、モニタリングや予測などに使用します。多くの場合、取引先企業や担当者の連絡先・納品情報といった顧客情報を管理する機能(CRM)も備えます。
リードナーチャリングサイトの計測の一環として「成約率」や「受注率」などの営業活動のKPIを正確に計測したい場合、SFAが大きな武器になります。
例えば展示会で獲得した名刺と、インターネット広告でコンバージョンしたユーザーのどちらの獲得効率がよいのかを検証したいとします。商談の開始やユーザー情報の獲得につながったキャンペーン名を記録しておけば、商談数・成約数・受注金額などをキャンペーン単位で集計し、中長期的にROIやROASを算出できます。

SFA (Sales Force Automation)

SFA (Sales Force Automation) is a platform for recording and visualizing business negotiation activities within a company.
Information such as the number of negotiations, the status of negotiations, activity history of sales representatives such as telephone calls and visits, campaign budgets and profits, etc. is aggregated and used for monitoring and forecasting. In many cases, it also includes functionality (CRM) for managing customer information, such as contact information and delivery information for business partners and personnel.
If you want to accurately measure sales activity KPIs such as “contract rate” and “order rate” as part of lead nurturing site measurement, SFA will be a great weapon.
For example, let’s say you want to verify which is more efficient in acquiring business cards acquired at trade shows or users converted through internet advertising. By recording the name of the campaign that led to the start of business negotiations and the acquisition of user information, you can calculate ROI and ROAS over the medium to long term by aggregating the number of business negotiations, number of closed deals, order amounts, etc. for each campaign.

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