定量分析では、各メディアのインサイトやウェブ解析などにより、計測できるものを分析します。リファラーでは、SNSからのサイト遷移などを分析します。
また、「いいね!」の数や「リツイート(RT)」数、会員数、購読者数、フォロワーの数など、数値を記録して効果を計ることが可能です。これらの指標は、企業の公式アカウントでは第三者も容易に測定でき、競合と比較するためのツールもあります。
一方、ソーシャルメディアの管理画面にあるアナリティクス機能を使うと、自社のアカウントのインプレッション数など管理者にしかわからない情報を見ることもできます。
quantitative analysis
Quantitative analysis involves analyzing what can be measured through insights into each media, web analysis, etc. Referrer analyzes site transitions from SNS.
You can also measure the effectiveness by recording numerical values such as the number of likes, retweets (RTs), members, subscribers, and followers. These metrics are easily measured by third parties on a company’s official account, and there are also tools to compare against the competition.
On the other hand, by using the analytics function on the social media management screen, you can see information that only administrators can see, such as the number of impressions for your company’s account.