ラストクリック(Last Click)は、オンラインマーケティングにおけるコンバージョンアトリビューションの一つの方法で、ユーザーが最終的に行動(購入、会員登録、ダウンロードなど)を起こす直前にクリックした広告やリンクに対して、そのコンバージョンの全ての功績を帰属させる手法です。この手法は、デジタルマーケティングの効果を測定する際に広く使用されています。 ラストクリックアトリビューションは、そのシンプルさと実装の容易さから多くのマーケティング担当者にとって基本的なツールとなっていますが、他のアトリビューションモデルと併用することで、より包括的なマーケティング効果の分析が可能になります。
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Last click is a method of conversion attribution in online marketing. Last click is a method of conversion attribution in online marketing, which refers to the ad or link that a user clicks just before taking a final action (purchase, membership registration, download, etc.). This is a method of attributing all the credit for the conversion. This technique is widely used in measuring the effectiveness of digital marketing. While last-click attribution has become a fundamental tool for many marketers due to its simplicity and ease of implementation, it can be used in conjunction with other attribution models to create a more comprehensive marketing impact. analysis becomes possible.