再来訪率(Returning Visitor Rate)は、ウェブサイトやアプリを訪れたユーザーのうち、一定期間内に再度訪れたユーザーの割合を示す指標です。この指標は、ユーザーのエンゲージメントや満足度を測るための重要な指標となります。 再来訪率は、Google Analyticsやその他のウェブ解析ツールを使用して計測できます。これらのツールは、ユーザーの訪問履歴を追跡し、初回訪問者と再訪問者を識別します。再来訪率は、特定の期間(例えば、1か月や1四半期)における再訪問者数を総訪問者数で割った割合で表されます。 再来訪率は、企業がユーザーのロイヤルティを評価し、ウェブサイトやアプリの価値を最大化するための重要な指標です。この指標を活用することで、ユーザーのエンゲージメントを高め、長期的な成功を実現するための戦略を立てることができます。
Return visit rate
Returning Visitor Rate is an indicator that shows the percentage of users who visit a website or app again within a certain period of time. This metric is an important metric for measuring user engagement and satisfaction. Return visit rates can be measured using Google Analytics and other web analytics tools. These tools track users’ visit history and identify first-time and repeat visitors. Return visit rate is expressed as the number of repeat visitors divided by the total number of visitors over a given period (for example, one month or one quarter). Revisit rate is an important metric for businesses to assess user loyalty and maximize the value of their websites and apps. Using this metric, you can develop strategies to increase user engagement and achieve long-term success.